Privacyverklaring

Laatst aangepast: 4 april 2018

Privacy en veiligheid

Wij communiceren met veel derden: klanten, collega’s, sponsors en anderen die geïnteresseerd zijn in onze diensten. Dit betekent dat we de gegevens opslaan die wij nodig hebben voor het onderhouden van deze relaties. Sommige van deze gegevens bevatten persoonlijke informatie. We hechten veel waarde aan transparantie en eerlijkheid. Daarom willen we je uitleggen welke gegevens we opslaan en hoe we deze gegevens gebruiken. Heb je nog vragen na het lezen van deze informatie? Neem dan gerust contact op met onze afdeling Support.

 
Gegevensbescherming

Wij beschermen de informatie die ons wordt toevertrouwd. Onze huidige technologieën en procedures zijn gericht op het beschermen van deze informatie tegen ongewenste toegang van derden. Natuurlijk voldoen deze technologieën en procedures aan de General Data Protection Regulations (GDPR). Wanneer er andere partijen dan LIFT betrokken zijn bij het verwerken van informatie, eisen wij van die partijen dat ze dezelfde afspraken en wetgeving naleven. Ons beleid wordt regelmatig onder de loep genomen door onpartijdige, externe experts.

 
Wat doen we met jouw gegevens?

We verwerken en gebruiken jouw gegevens om bestaande relaties te onderhouden en om ons klantenbestand te vergroten. Dit is ook van toepassing op gegevens die we van jou hebben gekregen, maar ook gegevens die we verzamelen om onze dienstverlening te verbeteren. Op deze pagina leggen we uit welke gegevens we voor welk doel gebruiken.

 
Website en nieuwsbrieven

We gebruiken cookies, Google Analytics en andere tools om informatie te verzamelen over het gebruik van onze middelen. Zo kunnen wij onze content verbeteren en de presentatie van onze middelen aanpassen aan jouw interesses.

 
Contactgegevens en aankopen

We willen niet afwijken van de afspraken die we met je maken. Daarom is het voor ons belangrijk om te weten met wie we contact op kunnen nemen binnen jouw organisatie. We willen je niet steeds om dezelfde informatie hoeven te vragen, daarom maken we aantekeningen van onze gesprekken met jou. We noteren ook je voorkeuren over welke informatie je van ons wilt ontvangen.

We houden ook bij welke diensten je hebt afgenomen bij ons en in welke context deze worden gebruikt. Zo krijgen we een idee van de doelen die je wilt bereiken.

We gebruiken deze informatie alleen voor de doeleinden die we hebben afgesproken met jou. Natuurlijk gaan we uiterst zorgvuldig om met deze gegevens. We houden ook bij in welke andere diensten je intresse hebt getoond. Deze informatie gebruiken we om onze diensten actueel te houden en om jou relevante informatie te geven over deze diensten.

 
Gegevens die we tegenkomen tijdens onze samenwerking

Wanneer we met je samenwerken, bijvoorbeeld als je consultancy- of supportdiensten hebt afgenomen, komen we misschien gegevens tegen over jou en jouw organisatie. Denk hierbij aan gegevens die in LIFT worden geregistreerd. We gebruiken deze informatie alleen voor de doeleinden die we hebben afgesproken met jou. Natuurlijk gaan we uiterst zorgvuldig om met deze gegevens. Onze collega’s zijn opgeleid in het omgaan met vertrouwelijke informatie.

 
Klanttevredenheid

We willen graag weten wat je van onze diensten vindt. Daarom hebben we meerdere manieren om feedback te verzamelen. Hieronder vallen klantonderzoeken, interviews, evaluaties en directe feedback uit telefoongesprekken. We gebruiken de informatie die we verzamelen voor het verbeteren van onze dienstverlening.

 
SaaS en productverbetering

Heeft je organisatie LIFT SaaS? Dan verwerken wij de gegevens die jullie in LIFT registreren. Je kan ervan uitgaan dat we er alles aan doen om ervoor te zorgen dan onze diensten betrouwbaar zijn en eenvoudig in gebruik.

We houden verschillende soorten informatie bij omtrent het gebruik van onze diensten. Denk bijvoorbeeld aan de reactietijd van onze applicatie, hoe onze klanten specifieke functionaliteiten gebruiken en of er foutmeldingen ontstaan. We gebruiken deze informatie om te zorgen dat de performance van LIFT goed is en om te leren hoe we onze diensten kunnen verbeteren. Deze informatie wordt niet gebruikt voor andere doeleinden en gegevens kunnen niet worden herleid naar individuen.

 
Wat we niet doen

We schaden je vertrouwen niet. We geven je gegevens niet aan andere partijen en gebruiken je gegevens binnen de kaders van onze afspraken.

 
Gegevens inzien, wijzigen of verwijderen

Veel van de gegevens die we van je verzamelen kan je zien via je Selfserviceportal op lift.topdesk.net. Deze informatie bevat, onder andere, contactpersonen die bekend zijn bij ons, de afhandeling van en de communicatie over meldingen aan Support en andere gegevens over de diensten die je bij ons hebt aangeschaft.

Heb je incorrecte informatie gevonden? Wil je toegang tot meer informatie? Of wil je bepaalde gegevens laten verwijderen? Je kan de informatie zelf wijzigen of een aanvraag doen via ons Selfserviceportal.

Geen klant? Dan heb je geen toegang tot ons Selfserviceportal. Je kan echter wel je aanvraag indienen bij onze afdeling Support via post, e-mail of telefoon.

Verouderde informatie wordt verwijderd uit onze systemen in overeenstemming met de richtlijnen van de GDPR.

Voor sommige aanvragen moet een geautoriseerde persoon binnen je organisatie toestemming geven. Voorbeelden van dit soort aanvragen zijn aanvragen voor het wijzigen van diensten of registreerde gegevens, maar ook toegang tot bepaalde informatie. We controleren deze aanvragen altijd met iemand binnen je organisatie die toestemming mag geven. Informatie over welke personen dit zijn voor jouw organisatie, kun je vinden op ons Selfserviceportal.

LIFT behoudt zich het recht om deze privacyverklaring te wijzigen zonder je daarvan op de hoogte te brengen.